Δούρειος Ίππος - Podcasts
ΔΙΑΦΟΡΑ

Ρωσικό δημοσίευμα για περίπου 10.000 πεσόντες Ρώσους στην Ουκρανία!

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας Komsomolskaya Pravda, το ρωσικό Υπουργείο Αμύνης διαψεύδει τα αριθμητικά δεδομένα περί ρωσικών απωλειών και παρουσιάζει τα δικά του στοιχεία. Αυτά αφορούν 9.861 νεκρούς και 16.153 τραυματίες Ρώσους στρατιωτικούς!

Το δημοσίευμα, που υπογράφει η δημοσιογράφος Μαρία Πάβλοβα και αναδημοσίευσε και η ιστοσελίδα DonPress, αναφέρει συγκεκριμένα: “Σύμφωνα με πρώιμες εκτιμήσεις του Γενικού Επιτελείου των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, από την έναρξη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία έως τις 20 Μαρτίου, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας απόλεσαν 96 αεροσκάφη, 118 ελικόπτερα και 14.700 στρατιωτικό προσωπικό.

Το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσικής Ομοσπονδίας διαψεύδει τις πληροφορίες του Ουκρανικού Γενικού Επιτελείου για υποτιθέμενες απώλειες μεγάλης κλίμακας των Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην Ουκρανία. Σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, κατά τη διάρκεια της ειδικής επιχείρησης στην Ουκρανία, οι Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις απόλεσαν 9.861 νεκρούς, 16.153 τραυματίες“.

Η συντάκτρια, δεν διευκρινίζει εάν τα στοιχεία υπήρξαν προϊόν ανταποκρίσεως του Υπουργείου Αμύνης σε σχετική ερώτηση ή εάν παρουσιάσθηκαν σε σχετικό ανακοινωθέν. Εφόσον τα στοιχεία του δημοσιεύματος ισχύουν, πρόκειται για την δεύτερη φορά που η Μόσχα δίνει στοιχεία για ρωσικές απώλειες, μετά την πρώτη στις 2 Μαρτίου, όπου αναφέρθηκαν 498 πεσόντες και 1.597 τραυματίες.

Ενδιαφέρον έχει να προσεχθεί ο τρόπος από επικοινωνιακής απόψεως, με τον οποίο παρουσιάζονται τα στοιχεία από το ρωσικό Υπουργείο Αμύνης, εάν όντως ισχύει η συγκεκριμένη ανάρτηση της ρωσικής εφημερίδας, η οποία πρέπει να αναφερθεί ότι θεωρείται υποστηρικτική της γραμμής του Κρεμλίνου. Κατ’ αρχάς παρατηρούμε ότι η ανακοίνωση των απωλειών γίνεται ως διάψευση των στοιχείων που υποστηρίζει η αντίπαλη πλευρά. Διοχετεύονται δηλαδή κατά τρόπον που θεωρητικώς, υποβαθμίζει και “εκθέτει” στην κοινή γνώμη, την αξιοπιστία των Ουκρανών ή τουλάχιστον, αναδεικνύοντας την υπευθυνότητα της ρωσικής πλευράς.

Η τεχνική αυτή, συνοδεύεται και από ένα ακόμη στοιχείο που παρουσιάζει ενδιαφέρον. Εάν σταθούμε στον αριθμό των πεσόντων, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι η ρωσική πλευρά επιλέγει να ανακοινώσει απώλειες, πριν ο αριθμός των πεσόντων ξεπεράσει τα “όρια” των 500, στην περίπτωση της 2ας Μαΐου και των 10.000 στην χθεσινή ανακοίνωση. Επιλέγεται δηλαδή η ανακοίνωση στοιχείων, πριν οι πεσόντες ξεπεράσουν κάποια “ψυχολογικά – επικοινωνιακά” φράγμα σε αριθμό. 

Μια άλλη επισήμανση που μπορεί να γίνει, είναι ότι το ρωσικό Υπουργείο Αμύνης δεν αναφέρει στοιχεία για αγνοουμένους και αιχμαλώτους. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι στις 19 Μαρτίου, από το Κίεβο ανακοινώθηκε επισήμως ότι ο αριθμός των συλληφθέντων Ρώσων στρατιωτικών ανερχόταν σε 562. 

Τέλος, είναι αυτονόητο ότι τα στοιχεία του ρωσικού Υπουργείου Αμύνης, δεν αφορούν απώλειες των ενόπλων αυτονομιστών που μάχονται στο πλευρό των ρωσικών δυνάμεων και πιθανότατα ούτε δυνάμεων άλλων εθνικοτήτων όπως οι Τσετσένοι.

Αναμένεται να διαπιστωθεί εάν θα διαψευστούν τελικώς ή όχι, αυτά τα στοιχεία.

ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Αργά το βράδυ της επομένης 21 Μαρτίου, στο Telegram αναρτήθηκε ενημέρωση του ρωσικού Υπουργείου Αμύνης σύμφωνα με την οποία 8 λεπτά μετά την ανάρτηση της εφημερίδας, η δημοσίευση της αποσύρθηκε (“αποθηκεύτηκ哨) προσωρινώς και την Δευτέρα σε επίσημη ανακοίνωση η Kosmomolskaya Pravda γνωστοποίησε ότι υπέστη επίθεση χάκερ. Το αποτέλεσμα ήταν “να δημιουργηθεί ψευδές περιεχόμενο και η ανακριβής πληροφορία διαγράφηκε αμέσως“. Παρά πάντως τα περί αποσύρσεως του δημοσιεύματος μετά από μόλις 8 λεπτά, όπως υποστηρίζει η ρωσική ανακοίνωση, αυτό ήταν αναρτημένο και προσβάσιμο μέχρι και αργά της 21ης Μαρτίου τουλάχιστον.

Παραμένει εξαιρετικά ενδιαφέρον βεβαίως, εάν η Μόσχα θα ανακοινώσει επισήμως στοιχεία απωλειών, ιδίως μετά από αυτή την ενοχλητική κατάσταση που δημιουργήθηκε.

EODH
Tags

Related Articles

Back to top button
Close